טכנאי מחשבים מומלץ? השאירו פרטים וחוזרים בקוויק!

החלפת כרטיס מסך למחשב נייד

בעיות בכרטיס המסך של המחשב הנייד? מחפשים לבצע החלפת כרטיס מסך למחשב נייד במחיר זול? רוצים לשדרג את הכרטיס הנוכחי ולבדוק האם זה אפשרי בכלל? כל המידע, המחירים ואפשרות להזמנת שירות תמצאו ממש כאן.

מהו מחיר החלפת כרטיס מסך למחשב נייד?

לא ניתן לחזות באופן מדוויק את מחיר החלפת כרטיס מסך למחשב הנייד, בגלל המשתנים הרבים הקיימים. הערכת המחיר נעה בין 600 - 700 ש"ח, כאשר מתייחסים לכרטיס מסך סטנדרטי כולל עבודה של טכנאי מחשבים לפירוק הישן, התקנת החדש והגדרת דרייברים.


מחיר החלפת כרטיס מסך למחשב נייד בממוצע

מחיר החלפת כרטיס מסך למחשב נייד בממוצע: 650 ₪

טווח מחיר גבוה 700 ₪

טווח מחיר נמוך 600 ₪

מתי נצטרך לבצע שדרוג כרטיס מסך למחשב נייד?

לרוב שמזמינים טכנאי מחשבים לצורך תיקון מחשב נייד, זה בעבור תיקון תקלה כלשהי - אבל לעיתים, רוצים רק לבצע שדרוג למחשב הנייד. אז אחד מהדברים במחשבים ניידים שהכי משדרגים הוא את כרטיס המסך. למה? כי אם יש לנו את כל המעטפת המתאימה - מעבד חזק, זיכרון וירטואלי ואפילו החלפנו כונן קשיח לSSD במחשב הנייד. הדבר היחידי שחסר לנו הוא  שדרוג של כרטיס המסך. אז באיזה מקרים נרגיש זאת?

  • הפעלת משחקים איכותיים וגדולים.
  • תוכנות רינדור של אדריכלים.
  • תוכנות עריכת ווידאו וגרפיקה.
  • צפייה בסרטים באיכות 4K.
     

תיקון כרטיס מסך למחשב נייד

איך יודעים אם כרטיס מסך לא עובד במחשב נייד?

אז מהי הדרך הטובה ביותר לבדוק שכרטיס המסך עובד? ואיך אפשר לדעת האם צריך תיקון למסך המחשב הנייד או לבצע החלפת כרטיס מסך למחשב? ממש כך:

  1. האם המחשב הנייד מזהה את כרטיס המסך? על מנת לדעת שהמחשב מזהה את כרטיס המסך נכנסים אל מנהל ההתקנים ושם מסתכלים על "מתאמי תצוגה" אם יש סימן כזה - ⚠️ על הסמל, מדובר על תקלה בכרטיס המסך - עכשיו צריך להבין אם מדובר על דרייבר או על החומרה עצמה.
     
  2. בדיקת הדרייברים - ניתן להוריד מחדש דרייבר ולהתקין אותם או לבצע עדכון לדרייברים הקיימים - נפתרה הבעיה? נהדר! לא? - בואו נמשיך.
     
  3. עדכון המחשב - לפעמים הבעיה פשוטה, רק צריך לבדוק היטב האם המחשב מעודכן - בצעו עדכון אבטחה אחרון של הווינדוס, זה פותר הרבה בעיות.
     
  4. בעיה בחומרה - אוקיי, אם לא הצלחתם לפתור את הבעיה באמצעות עדכון תוכנות, אנחנו מדברים כאן על בעיה בחומרה - אז בעת הפעלה, האם המחשב מצפצף מספר פעמיים? אם כן, זה אומר שהוא אכן מזהה בעיה בחומרה וככל הנראה מדובר על כרטיס מסך לא תקין. האפשרות הנוספת היא שהמחשב מתחמם מהר וככל הנראה בגלל כרטיס המסך אשר מפסיק לעבוד בהתחממות יתר. בשני המקרים, מומלץ להזמין טכנאי מחשבים לאיתור וטיפול בתקלה.
     
כך בודקים אם הדרייבר תקין
כך בודקים האם הדרייבר מותקן כשורה במנהל ההתקנים

האם מבצעים תיקון לכרטיס מסך בכלל?

אלו המצבים נבצע תיקון לכרטיס המסך:

  • כאשר כרטיס המסך שלנו יקר מאוד ולא קל לוותר עליו.
  • כאשר כרטיס המסך הוא חלק מלוח האם.
  • כאשר התיקון הוא זניח מאוד כמו חוט קרוע.

בגדול, במרבית כרטיסי המסך לא יבצעו תיקון, אלא יעדיפו לבצע החלפה לכרטיס מסך חדש. אבל - ישם כרטיסי מסך יקרים מאוד (כמה אלפי שקלים), שעליהם לא קל לוותר ולרוב ינסו לבצע תיקון לכרטיס, כל עוד זה משהו שאפשרי. אז אם צריך לסכם - תיקון כרטיס מסך למחשב נייד הוא בעבור כרטיסי מסך יקרים ואילו בעבור הפשוטים והזולים יותר - נבצע החלפה.

האם אפשר להחליף כרטיס מסך למחשב נייד לכל סוג?

חד משמעית לא. יש לבדוק ולבצע התאמות מראש - לא כל מחשב נייד יכול לקבל כל גודל של כרטיס מסך, לא תומך בו ולעיתים אין מקום כלל להחלפה של כרטיס מסך במחשב הנייד לאחר. כאשר רוצים לבצע החלפת כרטיס מסך במחשב הנייד צריכים קודם כל לבדוק האם יש מקום לכרטיס אחר או רק על כרטיס שעובד על גבי לוח האם. כמו כן - צריך לבדוק שאין צורך לבצע החלפת מסך במחשב הנייד לצורך התאמה לכרטיס החדש.