טכנאי מחשבים מומלץ? השאירו פרטים וחוזרים בקוויק!

שדרוג מחשב נייח

רוצים לבצע שדרוג מחשב נייח ישן ולחדש אותו מבחינת מהירות וביצועים? לפניכם 2 אפשרויות, שדרוג באמצעות חומרה (כמו למשל, שדרוג מעבד למחשב נייח, זכרונות וכדומה) או שיפור הביצועים בסידור ותפעול נכון של המחשב מבחינה טכנית.

נתחיל בשדרוג המחשב הנייח מבחינת חומרה

לבצע שדרוג למחשב נייח, הרבה יותר פשוט, נגיש וקל מאשר לעשות שדרוג למחשב נייד, כאשר החומרה נגישה יותר וההיצע גדול באופן משמעותי, אז איזה רכיבי חומרה נשדרג במחשב הנייח?

  • שדרוג מעבד במחשב הנייח: החלק החשוב ביותר במחשב הנייח שלנו הוא מעבד המחשב, הוא גם בעלות הגבוה ביותר. כאן תמיד תכנס השאלה (האם לרכוש מחשב חדש או לשדרג את הישן). אז זה תלוי בכמה פרמטרים נוספים שעליהם כמובן נסביר בהמשך. בנוגע למעבד המחשב הנייח - הוא אחראי על הפעלת משימות במקביל ולמעשה "המנוע" של כל המחשב שלנו, קראו עוד על החלפת מעבד למחשב נייח.
     
  • החלפת כונן קשיח: כל המידע והתוכנות שלנו נשמרים בתוך הדיסק הקשיח. כיום יש טכנולוגיה חדשה אשר נקראת SSD. אם המחשב שלכם עדיין עובד על SATA, רצוי להחליף דיסק קשיח במחשב הנייח לטכנולוגייה החדשה יותר, אשר עובדת באופן מהיר וחלק.
     
  • שדרוג כרטיס מסך: הנקודה הזו של החלפת כרטיס המסך למחשב נייח מיועדת בעיקר לאנשים שאוהבים לשחק במחשב, לערוך סרטים או להשתמש בתוכנות עיצוב. אם אתם רוצים שהמחשב יעבוד באופן מהיר יותר בפעולות האלו. זה בדיוק מה שאתם צריכים לשדרג.
     
  • שדרוג זכרון וירטואלי: תפקיד הזכרון הוירטואלי במחשב הוא להריץ במהירות את הפקודות במחשב, כל פעם שנפתחת "משימה" הוא מכניס אותה אל הזכרון הוירטואלי ובכך למעשה היא נשמרת פתוחה כאשר אנחנו עובדים או משחקים. כאשר הזכרון הוירטואלי עמוס, המחשב יעבוד לאט יותר. לשם כך - ניתן לבצע שדרוג לכרטיס באמצעות החלפה או הוספה של כרטיס זכרון נוסף.
     
זכרון וירטואלי בשימוש
מתוך מנהל המשימות - כך תדעו שצריך לשדרג את הזכרון הוירטואלי

מהו מחיר שדרוג מחשב נייח?

כמובן שזה תלוי איזה רכיב אנחנו נשדרג וכמה נשקיע בו, אבל אם נלך באופן בסיסי על הפעולות שבדרך כלל עושים על מנת לשדרג מחשב נייח מבחינת מהירות. אז אלו הנגזרות:

  • מחיר כונן קשיח בטכנולוגיית SSD החדשה: 300 ש"ח לערך.
  • הוספת זכרון וירטואלי למחשב: 250 ש"ח לערך.
  • עבודה והתקנה של טכנאי מחשבים: 250 ש"ח לערך.

סה"כ אנחנו מדברים על החלפה או שיפור של 2 רכיבי מחשב שדואגים לשיפור המהירות ומדובר על מחיר שדרוג מחשב נייח ב-800 ש"ח.


שדרוג מחשב נייח מחיר ממוצע

שדרוג מחשב נייח מחיר ממוצע: 800 ₪

טווח מחיר גבוה 900 ₪

טווח מחיר נמוך 700 ₪

האם לשדרג מחשב נייח ישן או לרכוש חדש?

איך נדע האם כדאי לנו לבצע שדרוג למחשב הנייח הישן או לרכוש חדש? הטבלה הבאה תסייע לכם:
 

הפרמטר הנבדק לשדרג מחשב לרכוש מחשב
האם המחשב אצלכם יותר מ-5 שנים?
האם כבר שדרגתם את המחשב בעבר?
המחשב בן שנתיים והשימוש בו לגלישה בלבד?
שדרוג המחשב עולה מעל 30% משווי המחשב?
המחשב עובד לאט רק בהפעלת משחקים ותוכנות?
במחשב יש מתחת ל-4GB זכרון וירטואלי?

כיצד ניתן לשדרג מחשב נייח מבחינה טכנית?

ישנם כמה דרכים לשדרוג המחשב הנייח מבחינת אופן הפעולה שלו, הנה כמה טיפים:

  • עדכון מערכת ההפעלה: בכמה קליקים פשוטים אתם יכולים לבצע עדכון למערכת הווינדוס שלכם, לרוב היא מסדרת באגים, מבצעת עדכוני אבטחה ומשפרת את מהירות הפעלת המחשב.
     
  • סריקת וירוסים: וירוסים ורוגולות אשר נמצאים במחשב שלכם מאטים אותו באופן משמעותי. ביצוע סריקת וירוסים אחת לחודש יכולה ללא ספק לדאוג למחשב "בריא" ולפעילות מהירה ותקינה שלו.
     
  • פינוי מקום במחשב: מחשב עמוס הוא מחשב איטי. במחשב אם מדובר על כונן C שם לרוב מערכת ההפעלה מותקנת. בדקו שאכן יש מקום פנוי במחשב ובמידה ולא, מחקו קבצים, רוקנו את סל המחזור והסירו תוכנות שאינן בשימוש.
     
  • איחוי הכונן הקשיח: אחרי שפניתם את הכונן, נשארים המון קבצי TEMP ונוצרות בעיות בכונן הקשיח שניתן לפתור באמצעות "איחוי". עשו זאת כך: "המחשב שלי > קליק ימני בכונן C > מאפיינים > כלים > התחל מיטוב"