טכנאי מחשבים מומלץ? השאירו פרטים וחוזרים בקוויק!

למה המחשב לא מתחבר לאינטרנט?

המחשב הנייד לא מתחבר לרשת אלחוטית? לא קולט את הווי פיי? מחשב נייח לא מתחבר לאינטרנט? ריכזנו לכם את כל התקלות, הסיבות והפתרונות לכך.

המחשב לא מתחבר לאינטרנט בכלל

קיבלתם את השגיאה "אין חיבור לאינטרנט. כדאי לבדוק את החיבור."? אנחנו כאן בשביל לעזור! ראשית במקרים בהם המחשב לא מתחבר לאינטרנט בכלל, צריך להבין האם מדובר על מחשב נייד או מחשב נייח. על פי כך יהיה קל יותר לאפיין את התקלה שלכם ולמצוא לכם את הפתרון. בהמשך המאמר תוכלו לראות מגוון סיבות שונות ומקרים בהם מחשב לא קולט וויפיי, מחשב נייד לא מתחבר לרשת או לא מזהה נקודת גישה אישית ומקרים דומים. אז קדימה, בואו נתחיל:

מחשב נייח לא מתחבר לאינטרנט באמצעות חוט

חיברתם את המחשב באמצעות כבל רשת ואין אינטרנט? אלו הסיבות שיכולות להיות:

  • רשת האינטרנט אינה מוגדרת במחשב: אחרי שמחברים את כבל הרשת, ניתן להגדיר את הרשת במערכת ההפעלה בממש כמה לחיצות בודדות, היכנסו אל "המחשב שלי > הגדרות > ניהול רשתות", שם תראו אפשרות להגדיר רשת ביתית. התחילו את התהליך והגדירו רשת עם שם וניתן גם לבחור בסיסמא. לרוב, התהליך יקרה באופן אוטומטי עם חיבור כבל הרשת.
     
  • כרטיס הרשת תקול: על מנת לבדוק אם כרטיס הרשת אינו תקין, הסתכלו מאחורי המחשב, היכן שנכנס כבל הרשת ניתן לראות מנורה, אם היא בצבע ירוק צהוב - המצב תקין. אם היא בצבע אדום כתום, קיימת בעיה. אם אין תאורה כלל - הכרטיס ככל הנראה שרוף. נרחיב ונציין כי הכרטיס בדרך כלל יהיה על לוח האם, במקרים כאלו הכי פשוט לרכוש כרטיס רשת חדש ולהתקין על המחשב. אם זה כרטיס רשת נפרד מלוח האם - בדקו את החיבורים או החליפו אותו.
     
  • דרייבר לא מותקן כשורה: בהמשך לפסקה הקודמת על כרטיס הרשת, ייתכן שהבעיה לא נמצאת בחומרה, נמליץ לכם לפני שאתם רוכשים חדש - לבדוק שאכן הדרייבר מותקן כמו שצריך. אם הכרטיס על לוח האם - בדקו מהו סוג הלוח אם והתקינו את הדרייבר המתאים. אם זה כרטיס נפרד - חפשו את שמו והתקינו את הדרייבר.
     
  • המחשב לא מזהה כבל רשת? כנראה שכבל הרשת לא תקין: לפעמיים הבעיה פשוטה, אם הראוטר עובד והאינטרנט עובד במחשב אחר, יכול להיות שהבעיה היא בכבל בלבד. בצעו החלפה של כבל הרשת וראו אם המחשב מתחבר לאינטרנט. אפשר כמובן ללכת רחוק יותר ולבדוק האם בכלל נקודת הרשת בקיר תקינה, אם היא לא תקינה חברו ישירות אל הראוטר לבדיקה.
     
  • בעיה בראוטר: אולי המחשב בכלל לא אשם שהוא לא מצליח להתחבר לאינטרנט? נסו להביא מכשיר אחר ולחבר אותו בכבל לראוטר, אם גם הוא לא עובד.. ייתכן שהבעיה בראוטר.
     

האינטרנט לא עובד

המחשב לא מתחבר לwifi, מה הסיבה?

במידה ואתם מחברים מחשב נייח ל-WIFI והוא לא מתחבר. יש לכך 4 סיבות:

  • מתאם הרשת אינו תקין: כאשר אנו מדברים על מחשב נייח או מחשב נייד שאין לו WIFI מובנה (כיום נדיר מאוד, בעבר היה יותר נפוץ). אנו משתמשים במתאם רשת שמתחבר באמצעות USB, ייתכן והוא תקול.
     
  • דרייבר לא מותקן: לכל מתאם רשת יש התקלה, הוא מגיע עם דיסק וצריך להתקין אותו כשורה, אם הוא לא הותקן - הוא לא יעבוד.
     
  • חיבור USB תקול: מתאמי הרשת מתחברים על גבי חיבור USB, לעיתים החיבורים רופפים ונחלשים, לכן מומלץ להעביר לחיבור אחר ולבדוק את תקינות החיבור - למידע נוסף על USB לא תקין.
     
  • מחשב נמצא על מצב טיסה: במחשבים מסויימים מצב טיסה מבטל גם את מצב ה-WIFI, הפתרון האידאלי הוא לבטל את מצב הטיסה במחשב. אם אתם כן רוצים מצב טיסה ו-wifi יחדיו, אתם צריכים להגדיר זאת ב"הגדרות הרשת".

המחשב הנייד לא מתחבר לרשת אלחוטית - מה עושים?

במידה והמחשב נייד לא מתחבר לרשת אלחוטית, אבל כן מתחבר באמצעות כבל, הבעיה נמצאת בחיבור ה-WIFI. ניתן לומר שזו תקלה יחסית שכיחה ורואים אותה הרבה, אז איך מתגברים על הבעיה?

  • החלפת כרטיס רשת במחשב נייד: אם כרטיס הרשת האלחוטית בתוך המחשב הנייד תקול, זה בדיוק המצב בו המחשב לא מזהה wifi וכמובן שלא יהיה אינטרנט. הפתרון כמובן הוא להחליף אותו, אבל לפני זה נסו את הדרכים הבאות שכתבנו בהמשך (מוזמנים לבדוק מחירי תיקון מחשבים בנתיים).
     
  • התקנת מתאם רשת חיצוני: אם לא רוצים להוציא הרבה, אפשר לחסוך ולעקוף את התקלה באמצעות התקנת מתאם רשת חיצוני (אנטנה קטנה שמתחברת בUSB).
     
  • מחשב נייד לא מתחבר לwifi? כנראה שה- וויפי כבוי מתוך המחשב: נגלה לכם סוד קטן, תקלות נפוצות במחשב, לפעמיים נפתרות בקלות רבה, כמו זהו - כאשר במחשבים ניידים יש קיצורי דרך רבים, חלק מהם לצורך כיבוי הוויפי. אם לחצתם על כך - בדקו במחשב איך מפעילים בחזרה והתקלה מאחוריכם.
     
  • תקלה במערכת ההפעלה: לפעמים אי זיהוי רשת וויפי או חוסר התחברות לרשת אלחוטית נובע מבעיה במערכת ההפעלה, בשלב הראשון כדאי לבצע עדכון. אם לא עזר, הכניסו את הדיסק ובקשו "תיקון למערכת" זה עשוי לעזור.
     
  • לא הצלחתם? אם כלל הסיבות לא סייעו לכם בפתרון התקלה במחשב הנייד, ניתן דרך מחשב בקוויק להזמין תיקון מחשב נייד עד הבית.

למה המחשב לא מתחבר לנקודת גישה אישית?

רבים שאלו את השאלה, לכן היינו חייבים לענות על כך. למרות שהיא לא קשורה אל טכנאי מחשבים כלל - אם המחשב מצליח להתחבר לרשת אחרת, אבל לא מצליח להתחבר לנקודת גישה אישית. הבעיה נמצאת במכשיר הנייד שבו אתם יוצרים את הנקודת גישה. רצוי לבצע עדכון גרסה למכשיר, ליצור נקודת גישה חדשה ולנסות לכבות ולהדליק את המכשיר. בכל אופן, התקלה אינה קשורה במחשב האישי שלכם.

 

מצאו טכנאי מחשבים באזורכם: